Skip links

Garanție

Dreptul de retragere

Conform legii, Clientul are dreptul să renunţe la o comandă, să returneze un produs sau să renunţe la un produs, în termen de 14 zile calendaristice. Acest lucru este posibil fără ca acesta să invoce un motiv anume şi fără a suporta alte costuri decât cele de transport pentru retur. De asemenea, potrivit OUG nr 34/2014 și periodei de retragere extinse, perioada de returnare a unui produs expiră în termen de 30 zile din:
  • ziua în care Clientul intră în posesia fizică a produselor comandate sau a ultimului produs – în cazul în care Clientul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separat
  • ziua în care Clientul intră în posesia fizică a ultimului produs sau a ultimei piese – în cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau piese
Dacă comanda este achitată, SC OPTOCENTRU MED SRL va înapoia contravaloarea comenzii în cel mult 30 de zile de la data primirii returului. Suma înapoiată și condițiile de returnare nu includ cheltuielile de transport decât în cazul producerii unor daune la transport (distrugerea parțială/totală a coletului).

Suma va fi returnată după cum urmează:

  • pentru Comenzile achitate cu card online se va restitui suma, în contul din care a fost efectuată plata;
  • pentru Comenzile achitate cu ramburs se va restitui suma, prin virament bancar;
Perioada de retragere expiră după 30 zile începând de la ziua la care dumneavoastră sau o parte terță, alta decât transportatorul, indicată de dumneavoastră, intră în posesia fizică a produselor. Comenzile complete de ochelari de vedere (rame + lentile) nu pot face obiectul dreptului de retragere, conform Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 34/2014, art.16, lit. c). Acestea sunt considerate produse finite și evident, personalizate conform specificațiilor clientului. Clientul își asumă răspunderea asupra corectituidinii datelor regăsite pe rețetă și confirmă faptul că datele introduse în rețeta sunt corecte și nu sunt mai vechi de 12 luni.

Nu vor face obiectul renunțării, conform OUG 34/2014 următoarele:

  • furnizarea de produse confecționate după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate pentru acesta, așa cum a cerut.
  • furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de consumator, de exemplu, lentilele de contact și soluțiile pentru întreținerea acestor lentile.

Termeni și condiții – Returnarea produselor

Produsele achiziționate la distanță se pot returna conform O.U.G. 130/2000. Acestea se pot returna în ambalajul original și în aceeași stare în care au fost recepționate.

Termenul este de 14 zile lucrătoare de la primire, fără penalități și fără invocarea unui motiv. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala cumpărătorului. Se va folosi același serviciu de transport cu care s-a făcut expedierea.

Produsele returnate trebuie să fie în aceeași stare, în cutia originală, cu etichetele intacte, accesoriile complete, consumabilele originale sigilate.

SC OPTOCENTRU MED SRL va înapoia contravaloarea comenzii în cel mult 30 de zile de la data primirii returului. Suma înapoiată și condițiile de returnare nu includ cheltuielile de transport decât în cazul producerii unor daune la transport (distrugerea parțială/totală a coletului).

În acest caz, cumpărătorul trebuie să refuze primirea coletului și să ia legătura urgent cu Furnizorul. În cazul acceptării coletului, se consideră că acesta a fost primit în bune condiții. Dauna a fost provocată ulterior, din greșeala cumpărătorului, iar acesta nu poate fi returnat.

Aveţi la dispoziție următoarele variante de retur:

  • Retur prin ridicare de la adresa – cost transport 20 de lei. Noi trimitem curierul la adresa clientului pentru ridicarea coletului, clientul va completa doar formularul de retur din contul sau. Ulterior, curierul va ridica coletul. Noi reținem taxa de retur, de 20 de lei, din suma rambursată în contul clientului.
  • Retur în magazine, procedeu care nu vă constă nimic. Practic, veți completa formularul de retur din coletul în care a primit produsele/ din cont și va preda produsul în magazin

Garanția legală de conformitate

Toate produsele comercializate de către site-ul nostru, beneficiază de garanțiile legale privind conformitatea produselor de 24 de luni, în conformitate cu dispozițiile OUG 140/2021. Această garanție se acordă de la data livrării produsului către cumpărător/utilizator, în condițiile respectării instrucțiunilor de utilizare oferite împreună cu produsul.

Produsele sunt noi și provin din surse autorizate de fiecare producător, în parte.

Deteriorările care nu sunt acoperite de garanția de conformitate

Defectele generate de zgârieturi, deformări, rupturi, spărturi, distrugeri directe sau accidentale, distrugeri parțiale sau totale.

Defectele cauzate de nerespectarea de cumpărător a condițiilor de manipulare, transport, păstrare și utilizare a produsului care sunt scrise în instrucțiunile de utilizare care însoțesc produsul.

Defecte de orice fel ale produsului cauzate de incendii, accidente, lovituri.

Reclamaţii şi procedura de soluţionare reclamaţii

Pentru reclamații, vă rugăm să ne scrieți la adresa:

comenzi@medicaloptic.ro

Vă rugăm să specificați numărul de comandă, să ne atașați factura și să ne spuneți care sunt observațiile dvs.

Vă asigurăm că în termen de 48 de ore o să vă răspundem.

Consumatorul poate solicita, în perioada de garanție legală de conformitate, returnarea produselor necorespunzătoare în următoarele situații:
  • Produs ce nu este conform cu specificațiile de pe site.
În situația în care produsul achiziționat prin comandă, pe site, se dovedește că nu este conform cu specificațiile din oferta noastră, Clientul poate solicita returnarea acestuia, fie pentru înlocuirea, fie pentru rambursarea integrală a contravalorii. Totodată, în cazul în care, Clientul dorește să înlocuiască produsul cu altul care are o valoare mai mare, acesta va suporta diferenţa de preţ. În același timp, dacă Clientul va alege un alt produs a cărei valoare este mai mică, acesta va primi o rambusare parțială până la suma aferentă produsului înlocuit. Costurile de retur pentru produsul neconform și de transport pentru produsul înlocuitor sunt suportate de SC OPTOCENTRU MED SRL. În toate situațiile descrise mai sus, produsul va trebui să fie înlocuit cu documentele care atestă achiziția, mai exact, cu factura.
  • Produse ce au fost livrate greșit
Livrarea altor produse decât cele solicitate trebuie semnalată cât se poate de repede. Clientul, în astfel de situații, poate să ceară returnarea acestuia şi restituirea preţului sau înlocuirea cu un produs conform. Dacă produsul nu este pe stoc, poate opta pentru înlocuire cu un altul similar. Dacă, la cererea clientului, se agreează înlocuirea cu un produs de o valoare mai mare, Consumatorul va plăti diferenţa, respectiv dacă valoarea este mai mică, veţi primi o rambursare parţială până la valoarea produsului ales. Costurile de retur a produsului neconform şi de transport pentru produsul înlocuitor, dacă este cazul, sunt suportate de SC OPTOCENTRU MED SRL. Toate produsele returnate trebuie să fie în aceeași stare, în ambalajul și cutia originală, cu etichetele intacte, accesoriile complete, consumabilele originale sigilate și împreună cu toate documentele care l-au însoțit, adică cu factura.
  • Produse care au defecte
Orice reclamație cu privire la produs va fi rezolvată de SC OPTOCENTRU MED SRL  în conformitate cu drepturile conferite consumatorului cu privire la garanția legală de conformitate a produselor prin Legea nr. 449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora, cu modificările și completările ulterioare. Returnarea banilor ori, după caz, înlocuirea produselor, în cazul reclamațiilor privind neconformitatea produselor, nu se poate efectua în cazul în care neconformitățile reclamate nu se datorează producătorului sau SC OPTOCENTRU MED SRL .

Formular de retur online

* în cazul exercitării dreptului de retragere, motivarea nu este obligatorie